What a happy day!



Då kom dagen jag väntat på i tre år.
Eller nja, vet inte om man kan säga väntat på men detta har iallafall varit mitt mål sedan 14.8.2009.
Målet var alltså att jag skulle ta mig igenom merkonom-linjen på VYI och studentexamen på Aftis.
Vips så har tre år sprungit iväg och här står jag nu med både godkänd yrkesexamen och studentexamen.
Under dessa år har jag lärt mig mer än jag någonsing vågat tro.

Efter högtadiet tog jag steget från trygga Korsholm, för att börja på något nytt.
 VYI och AFTIS skulle komma bli mina nya skolor att andas i.
Jag började alltså i en HELT nya skola, HELT själv.
Mina vänner blev kvar i Korsholm och lilla jag skulle stå på egna ben.
Jag var livrädd den första dagen kan jag säga. Jag kände ABSOLUT ingen när jag började. 
Vi var en blandad grupp på ungefär 25 st i åldrarna 16-24.
Jag fick snabbt nya klasskompisar som jag idag blivit riktigt nära vänner.
Under de gångna åren droppade människor av från klassen, samtidigt som klassammanhållningen bara blev bättre och bättre med åren.
Vi känner varandra verkligen utan och innan eftersom vi umgåtts med varandra så gott som dagligen i tre års tid.

Jag ångrar verkligen inte mitt val en sekund!
Under dessa tre år har jag vuxit som person, eftersom jag inte haft någon trygghet att stöda mig mot, vilket jag t.ex. skulle haft i Korsholms Gymnasium där både mina vänner och syster gått.
Istället har jag lärt känna nya fina människor, fått en grund i det jag förhoppningsvis kommer både plugga och jobba med i framtiden,  och för att inte glömma att jag lärt mig stans alla olika kvarter efter att ha gått till och från bussen i ur och skur.

Nu får jag bara säga som min matte lärare sa idag efter att jag blivit godkänd i finansmatten: "Nu är det bara att invänta mössa, betyg, kramar och festligheter."

Men först väntar förståss inträdes plugg i mängder..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0