Praktik vid Wärtsilä



Imorgon är det periodbyte i plugget.

Vilket innebär praktikperiod för oss merkonom treor. För min del betyder detta sex veckor på Wärtsilä i stan. Rätt nice actually, var där tre veckor i våras så jag vet i stort sätt hurudana arbets uppgifter som väntar. Denna gång kommer jag inte sticka dit ensam, nej en tjej från klassen Lotta kommer hänga med denna gång! Vilket kommer vara jätte kul, så man får ventilera lite tankar emellan åt. Jobbet går i stort sätt ut på att göra olika uppgifter på datorn, vilket är skönt att få ha en polare med sig. Personalen kan man inte heller klaga på, denna gång kommer jag även få en svensk handledare som var helt huippu trevlig när vi träffade henne här för någon vecka sedan. Jodå, det här kommer gå bra!

Det enda skolarbetet smom är lite halvfärdigt är ett bokföringsprov jag missade i veckan, dock tror jag inte det där kommer bli ett stort problem eftersom mina kvällar nu kommer i stort sätt vara lediga nu p.g.a. praktiken.
Så det ska jag ta i tu med nu.

Ps, som ni kanske märkt har jag mixat ihop en ny header! Kanske en aning stor, däremot bilderna ger oerhört många fina minnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0