Petra September Marklund



Första gången jag hörde om denna tjej var jag ca 12-år gammal. Jag minns att vi var på väg till stan då en väldigt bra låt plötsligt började spelas ur högtalarna. Pappa som är rätt insatt även han i musik berättade då att det var en ny tjej, September från Sverige som höll på att slå igenom. September, vilket häftigt artist namn tänkte jag. Det här berodde nog mest på att jag fyller i september, därför förknippar jag det med någonting positivt.

Om jag kommer ihåg rätt var det låten Satellites som spelades på radion i bilen den gången. Efter det släppte hon flera bra låtar. Dock slog hon inte igenom så oerhört här i norden. Däremot i Tyskland & USA har hon varit väldigt stor i flera år. Det var först i höstas då programmet "Så mycket bättre" började sändas på tv folk fick upp ögonen för henne även i hemlandet Sverige och övriga Norden. Efter att hon gjorde om Petters låt Mikrofonkåt har hon slått igenom väldigt stort välden över. Hon har t.o.m översatt låten till engelska!

Förutom att hon är en grym artist är hennes klädstil något utöver det vanliga! Hon blev även nominerad till bäst klädda artist 2011 av tidningenELLE. Det är hon verkligen värd!

En av sommarens stora höjdpunkter är nog då denna tjej besöker Jeppis, utan tvekan ska jag dit! Dessutom ska hon & Petter uppträda i Ekenäs på Pop Kalaset i Juni. Damn, vilken show det skulle vara. Vem vet så åker man dit också?

Här har jag plockat fram en del favvo låtar av henne, dock endast gamla låtar.

September - La La La (Min absoluta favvo, dessutom hennes första låt som släpptes)


September - Looking for love


September - Until the day I die

September - Satellites

Kommentarer
Postat av: cecilia

Jag håller med hon e verkligen grym!! :) vilka minnen jag får då jag lyssnar på låten la la la, ja hörde den första gången då jag var till sverige 2003 då köpte jag hennes allra första skiva där! oj, de e länge sen nu! Ska bli så kul att se henne live på pop kalaset i sommar :D

2011-03-21 @ 15:02:55
URL: http://ceciliasmeds.blogg.se/
Postat av: Syster

Damn vad jag älskar dina bilder syrran! Du gör det så jäkla bra! Det bor nog allt en mini-marknadsförare i dig. ;)



P.S Bra skrivet.

2011-03-21 @ 15:36:22
URL: http://mychela.peppar.fi
Postat av: christa

cutiee, I'm going to ekenäs me janne & jeppis (ifall jobbet tillåter), du kommer me mej ti jeppsi? ;)) TAGGAA, haha

Ja, vet du, de handlar nog om att lära sig själv mycke, har lata christa lärt sig :D ja ska dja för powerclub, de blir ett sorts disco, bättre än inget! :D Tack finis!

2011-03-21 @ 19:18:05
URL: http://christa.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0