The City Of My Heart



STOCKHOLM. STOCKHOLM. STOCKHOLM.
Som jag älskar dig!

Första gången jag besökte detta ställe var jag ca 4 bast högst. Efter detta har det blivit som en vana med att sticka dit flera gånger per år. Orsakerna ska jag väl också nämna. Min faster & hennes family bor nämligen där, that's why!

Känslan då man stiger ur färjan eller planet är alltid den samma. Den går inte att beskriva. Det känns som frihet på något konstigt sätt. En sak det har att göra med är bland annat att allt är svensk vart man än vänder sig. På gatan, i affären, gymet, simhallen alla trafikskyltar osv.
Då man stiger in i en affär blir man alltid varmt välkommen och känner sig genast sedd. Jag har aldrig fått så bra service som jag får just i denna stad. Försäljarna vet precis hur de ska göra en kund nöjd, de förstår hur en kund fungerar helt enkelt. Detta har jag helt klart kommit underfund med efter att själv studerat en del kundbetjäning. Att ett sådant välkommnande och sådan fin betjäning kan förgylla ens dag så mycket, det är otroligt!

DAMN, vad jag saknar resan jag & syster gjorde i somrast. Den resan var en såkallad "göra vad man känner för resa". Det är nog en av mina favvo resor jag gjort dit ever alltså!

Vi gjorde ENDAST sådant vi verkligen kände för. Vi strosade omkring i djurgårdens härliga parker och gamla stan, satt och njöt av det underbara vädret vid Strandvägen och olika torg, besökte slottet och slottskyrkan, hoppade på random bussar och tunnelbanor. Lunchade vid Rosendahls trädgård och åt bara sådant vi kände för, t.ex. kunde vi köpa en STOR FET lösgodispåse och sätta oss ner i någon random park och bara NJUTA! Det är just det man oftast glömmer bort då man är på resor, man tar sig aldrig tid för att njuta. Man bara springer runt som yra höns och stressar hit och dit. Nej så ska det inte vara! Fram för allt fick vi umgås med våra underbara kusiner & faster. Stack även och spelade den legendariska minigolfen. Som vi gjort ända sen vi var små.
Åh, JAG RYSER!

NU, tror ni sekärt jag ska dit inom snar framtid, typ på sportlovet. Men svaret är nej. Jag stack och hämtade min arbetslista idag och vips hade man massa jobb! Nej, jag är självklart överlycklig att jag fått ett jobb, så det är jag inte ledsen på. 

Stockholm får väl troligtvis vänta till sommaren..

Men du faster, jag saknar dig som TUSAN ska du veta och inte för att glömma kidzen, love you


Kommentarer
Postat av: Sis

Ååååååååååååh, vilka bilder, vilket inlägg! <3 Shit vad jag saknar Stockholm jag med. Vill dit och bara njuta. Göra en likadan resa som förra sommaren. Ingen stress, ingen press.



Vi MÅSTE dit snart syrran! :)

2011-02-23 @ 10:36:33
URL: http://mychela.peppar.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0