Jul om en vecka, skojaru?



Det sägs att det var lucia idag? Det hade jag nästan gått och missat, såg inte en skymt dock av någon sådan varken på Wärtsilä eller på stan. Kan inte säga att julkänslan har höjts på något sätt. Om jag ska erkänna, har jag inte köpt en enda julklapp ännu, eller börjat lyssna på julmusik, pyntat mitt rum, bakat pepparkakor eller överhuvudtaget fått en liten gnutta med känsla av att julen actually är på väg.. Pinsamt, jag vet verkligen!

Svaret är väl att jag inte haft tid.. Men som en mycket smart snubbe sade till mig i helgen angående mitt klagande över att jag har för lite tid att göra saker och ting, fick jag ett sånt här smart svar
"tid finns det hur mycket som helst av, vart har du bråttom egentligen?" Det där fick mig att tänka till, lev ditt liv i NUET! Focusera på en dag i taget. Sluta tänka en vecka framåt på vad som kommer hända och vad man måste få gjort. CHILLA, is the word! I used to be good at that, but it seems that I'm ain't that good no longer..

Nej banne mig nu ska jag ta tag i julklappshandeln och julfiilisen ska åtminstone upp till
level one, i'll try my best!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0