Vandring i bergen,

Vet ni vad?

Idag har jag bestigit ett berg. Ett rätt så högt berg faktist, vet inte exakt hur högt men det var iaf en himla fin upplvelse! Det hela började med att vi stack ut på vandring i bergen, det har fina grusvägar här som man kan gå längs. Vi gick hela vägen tills vi kom fram till en sjö där vägen tog slut. Där fanns ett rätt så högt berg som inte verkade så himla svårt att bestiga. Jag & Sebastian har nämligen gjort en deal om att förrän vi åker ifrån Norge ska vi ha bestigit något av dessa berg. Så vi beslöt oss att gör något åt saken, vi fick även en till anghängare Miia.
Då vi gått en stund kändes det himla tungt då det hela tiden gick uppåt, tänkte vända om flera gånger för att det kändes så tungt. Men efter lite pepp från de andra lyckades vi alla nå toppen!
What a VIEW säger jag bara!
Otroligt vackert!
Ångrar verkligen inte att jag hängde med ända upp till toppen endå.
Den där utsikten kommer jag leva länge på!

Vädergudarna har verkligen gett med sig nu. Har haft klar sol hela dagen vet dock inte hur mycker grader det har varit. Men rätt så varmt skulle jag tippa. Gick nämligen bara i topp då vi vandrade, sjukt varmt blev det!

Nu sitter jag och slumrar här vi datorn, har skola sista dagen imorgon. Ska presentera vårat hemland Finland inför en klass. Hoppeligen ska det gå bra!

Nej nu ska jag sticka i säng. Gonatt



Yes, I made it!


Kommentarer
Postat av: MickonCool

Gash what a view! Härligt. :)

2010-09-27 @ 20:48:29
URL: http://mychela.peppar.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0