På tur i Bergen,

Tjolahopp!

Söndag idag då. Lite svårt att hålla reda på dagarna här då allt bara flyter på. Gårdagen spenderade vi hela långa dagen i Bergen. Vilken stad säger jag bara! Utsikten var helt otrolig och vilka hus det fanns där. De fanns hus i mängder och massor. Det såg nästan ut som om de var byggda ovanpå varandra. Massor av fina butiker fanns även i stan och en stor mat marknad hade de även. Fick smaka på typiska norska rätter. Åt även val kött för först gången i mitt liv, super gott var det!

Vädret var dock inte på vå sida igår, regnet öste ner nu som då. Inte så konstig egentligen för Bergen har nämligen ca 360 regnadagar/år. Dock höll det faktist upp emellan åt som tur. Senare på eftermiddagen åt vi även middag på toppen av berget. Vi åkte upp med ett liknande tåg, nästan som en berg och dalbana kändes det som.
What a view säger jag bara!

Idag har vi en ledig dag så vi får göra precis vad vi vill. Alla är rätt så färdiga så har vilat nu hela förmiddagen. Det blev hotell frukost idag så vi måste stiga upp lite tidigare, men vad gör man inte för hotellfrukost, hallå?!

Nu ska jag föröska väcka tjejerna och försöka få med dem ut på en promenad. Såg faktist att killarna stack ut så bode väl också gå.

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Mickon

Ääää, du lever nog verkligen livet du nu. Valkött, wow, var det gott?? ;)

2010-09-12 @ 13:33:15
URL: http://mychela.peppar.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0