Stockholm i mitt hjärta !

Rubriken stämmer in till 100 %. Denna stad betyder något speciellt för mig och kommer alltid att göra det. Man känner sig på nåt sätt fri då man anländer dit, vet ej varför man gör det men den är helt klart en av de finaste städerna i världen, lätt. Efter att ha sepnderat ett par intensiva men gah så roliga dagar i Sthlm, längtar man endå tillbaka. 

Speciellt då man ser vädret! Det är mera snö här hemma än då vi for! Hallå är det inte meningen att det ska börja smälta snart?! Jag kan medge att det var sjukt mycket snö i Sverige också. Det var nästan lika mycket som i Vasa, konstig nog. Men vintern har varit tuff i år, helt klart.

Saken jag tänkte komma till var att jag nog inte varit med om en så härlig vår dag jag & syrran hade i City igår. + 10ºC och solsken, kan det bli härligare? Jag och syrran hade inga särskilda planer inför gårdagen, så vi beslöt oss för att dra int till centrum och promenera längs Strandvägen, där alla fina hus ligger( södermalm) och över Djurgårdsbron, oh man blev kär! Hur vacker är inte det? Nej, man kan inte beskiva hur fint det är där. 

En annan höjdpukt under resan har varit då man fått umgås med sina söta kusiner, man önskar verkligen att man bodde närmare varandra så man kunde ses oftare.. Kan tyvärr inte göra så myckt åt detta. Super duktiga har ni iaf blivit tjejer!

Tunikor, leggings, ny klocka och solbrillor är några saker jag fick med mig hem. Himla fina vårkläder hade de fått in där. Mmm, man kunde ha köpt hur mycket som helst men man måste ta och tänka lite på ekonomin så man inte går och blir pank.

Några kändisar hann vi även se på gatorna igår, bland annat Elin Kling, Tommy Körberg, Alexandra Rapaport, (morsan i första tzatsiki filmen) och sen tror vi iaf att vi såg Kenza, det var henne på pricken iaf, hehe. Vem vet om det var hon eller inte?

Man tackar för en skön resa med er la familia! ♥ Foton bjuder jag på senare.

 


Kommentarer
Postat av: tanya

du har så rätt! Stockholm är min favoritstad, kommer alltid vara det, så mycket vackrare än någon stad jag nånsin sett, och det går inte att jämföras med Helsingfors!

2010-03-21 @ 18:56:20
URL: http://tanyamikaelaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0