Fyra bugg & En Coca - Cola

Gårdagskvällen slutade alltså med att jag stack iväg till Hankmo, där de hade sitt traditionella julfest. Missade dock själva teater programet eftersom klockan hann slå 21.00 innan vi kommit hem från Jeppis. Där hade vi spenderadt hela dagen tillsammans med släkten och massa god mat som hör julen till.

Då vi kom hem packade jag snabbt ihop mina grejer och vips var jag i Hankmo! Där snurrade vi runt på dansgolvet hela kvällen lång!  Det där med vals, foxstrott & bugg är verkligen galet kul! Synd bara att sådana danser ordnas så pass sällan nuförtiden..

Runt två tiden började vi traska hemåt tillsammans med Sassa. Himla kul att träffa den tjejen eftersom det var väldigt längesen vi sågs sist. För knappt två år sen satt vi så gott som varje dag tillsammans på lektionerna i skolan, dock inte mera..

Efter att sagt gonatt till Sassa började plötsligt en helt okänd katt förfölja oss. Jag & Jenny försökte att inte bry oss i den, vi tänkte att den kanske lägger av då. Men nej, där trodde vi fel! Då vi kommit ända fram till trappan stod den där med oss som om det vore världens självklaraste sak att den skulle följa in med oss.

Då tog Jenny i med kara tag och tog tag i en sopkvast och tog sats för att shasa bort katten. Hon hann endast ta ett par ynka steg innan hon halkade omkull och låg på rygg mitt i snödrivan, hahahahah gud som vi skrattade! Den synen går inte att förklara, den måste ses med egna ögon.

Då Jenny låg där på rygg tänkte jag att jag måste hjälpa henne här nu om det ska bli till något. Så jag grabbade tag i en annan sopkvast och så tog vi ny sats för att skrämma katten. Vi sprang, härjade  och råmade som kossor men den jäkla katten stod kvar på samma FUCKING ställe!

Efter att ha skrattat åt oss själva en stund sket vi i katten och gick in. Den fick väl vara där bäst den ville då om den skulle var sådär förbaskat envis.



Vad kan man säga, kvällen blev helt enkelt en HÖJDARE!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0