Praktik i Norge !

Okej, nu ska sanningen fram... Det jag fick veta av min grupphandledare igår var att det fanns lediga platser kvar till utomlandspraktik till NORGE i höst och han undrade om jag skulle vara intresserad av att hänga med dit i 3 veckor! Gash, det är just det här jag har velat ända sedan jag börjat på merkonom-linjen och nu har äntligen chansen kommit!

Inte nog med detta, jag sticker om ca 2 veckor eller rättare sagt mindre än det.. Troligtvis blir det på samma helg som jag fyller år, runt 4-6 September någongång.

Tänkte berätta lite kort och gott vad jag kommer att göra där borta i 3 VECKOR! Vi kommer börja med att åka med flygplan, Air Baltic till Riga och sedan därifrån till Bergen eller Oslo. Det där är jag faktist inte sekär på ännu. Vi kommer iaf åka till en skola som heter Fittjar Vidaregåande skole, (en slags yrkesskola fast i Norge), den ligger ett par kils utanför staden Bergen som ligger på Väst kusten och är Norges näst största stad om jag hört rätt?!

Där kommer vi vara med på deras lektioner den första veckan, de två andra veckorna kommer vi troligtvis vara ute på en arbesplats och ha praktik. Troligtvis på någon butik eller något företag. Vi kommer bo bredvid skolan i något sorts liknande internat där vi får mat och allt sådant.

Då det kommer till människorna jag kommer åka med vet jag inte så mycket. Vi är väl en grupp på ca 8 pers, 4 tjejer borde det iaf vara. Dessutom kommer kära Sebastian att åka med på samma resa så det här kan jag tänka mig bli himla kul endå! Vetja jag kommer börja känna de nya tjejerna jag åker med + att de finns norskor & norrmän.

Ääääh, I'm pretty exited!

Jo ni, nu kommer ni slippa mig för ett tag.. får se hur det kommer gå? Ska försöka klara mig hemifrån i tre veckor, tänkte inte så mycket på det först. Men sedan då jag tänkte efter har jag nog aldrig varit så länge hemifrån någonsin, högst en vecka då man varit på fotbolls cup. Nej, men det här kommer gå bra, en erfarenhet rikare kommer jag iaf vara då jag kommer hem. Just believe in yourselfe!



Bergen, Norge


Kommentarer
Postat av: mimmi

Hörd om hedee! ASNICE juu :D jeekla aavis ska ja sej dej! (; Norrmän ha ja hört e bossi så ta hem en åt mej ;)

2010-08-24 @ 16:52:12
URL: http://withorwithoutus.blogg.se/
Postat av: Syrran

Bra, jättebra beslut. Fi fan (haha) vad du kommer ha kul! Du ska njuta hey. Och tala om att sakna, du kan ju tänka hur mycket JAG kommer sakna DIG! <3

2010-08-24 @ 20:57:55
URL: http://mychela.peppar.fi
Postat av: jyddon i hyddon !

ååh bossiiit :D du kommer no int å få hemlängtan, ja lovar dej! Finns alldeles fö myki snygga karar fö att man sku ens få en litin känslo av att man vill hem, lyckos dej säger ja bara å ha så kul :D

2010-08-31 @ 18:44:47
Postat av: Jen,

oj haha me töög jutton! amen jo, hoppeligen sir man no bossiga karar där! pöss åp de finis <3

2010-08-31 @ 20:00:12
URL: http://jennyycecilai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0